پوشش اینترنت spacex

ساختار استارلینک

امروزه بحث اینرنت ماهواره‌ای استارلینک بسیار داغ است. همه افراد از نحوه خدمات و همچنین خرید و استفاده این نوع اینترنت سخن می گویند. اما باید ابتدا بدانیم که اصلا اینترنت اسپیس ایکس چیست؟ ویژگی های اسپیس ایکس کدامند؟ شرکت اسپیس اسیکس یک شرکت بزرک و فعال در زمینه فناوری است که یکی از پروژه هایش ارائه اینترنت ماهواره ای پرسرعت استارلینک به جهانیان است. البته نوع تکنولوژی این شرکت متفاوت است. اینترنت مکانیزم خاص و جدا شدن کلاهک ماهواره‌های استارلینک اینترنت اسپیس ایکس در نوبت خود منحصر به فرد است. اپ استور ایرانی سیبانه تکنولوژی ماهواره اسپیس ایکس را به طور کامل بررسی کرده است.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک چیست

قبل از این پروژه عظیم سایر ماهواره‌ها از ساختارهای فنری و پایروتکنیک که به صورت انفجاری رخ‌ می دهند در مرحله جدا سازی از کلاهک موشک استفاده‌ می کردند. اما مکانیزم اسپیس ایکس بسیار متفاوت است. به این طریق که این موشک ابتدا به دور خود می چرخد سپس یک میله که این دو قسمت را کنار هم نگه می‌دارند، هر ۶۰ ماهواره استارلینک را به آرامی در مدار زمین رها می‌کند. ماهواره‌ها به علت نیروی مرکزگرای حاصله از چرخش مرحله‌ی دوم ماهواره‌ها به دور خود، به صورت آهسته از یکدیگر جدا می‌شوند. سوخت این موتور‌های پرقدرت از نوع یونی کریپتونی هستند. اما تا پیش از این از گاز گران قیمت زنون استفاده می‌شد.

اینترنت اسپیس ایکس چیست؟

یکی از مزایای اینترنت استارلینک این است که علی رغم استفاده از سوخت در ساختار ماهواره‌ها، پنل‌های خورشیدی نیز در یک سمت آنها تعبیه شده است بهره می برد. اما همین یک عدد پنل موجود در هر ماهواره چنان بزرگ است که اگر مساحت همه آنها را جمع کنیم از مساحت کل پنل‌های خورشیدی موجود در ایستگاه بین‌المللی فضایی بیشتر است. در نتیجه استفاده از کلاهک‌های چند بار مصرف و همچنین کریپتون به علاوه انرژی تجدید پذیر خورشیدی جهت سهولت عملکرد این ماهواره‌ها و اینترنت اسپیس ایکس ، قیمت نهایی آنها را کاهش می‌دهد.

اینترنت ماهواره‌ای spacex چیست

راه اندازی سیستم اینترنتی استارلینک

طبق گفته ایلان ماسک راه‌اندازی سیستم اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای استارلینک بسیار ساده است. مراحل بکاراندازی به شرح زیر است:
* وصل کردن آنتن به برق
* قرارگیری آنتن به سمت آسمان
همان‌طور که گفته شد با نصب و تنظیم یکباره آنتن شما می‌توانید از اینترنت اسپیس ایکس استفاده کنید. زیرا این نوع آنتن قابلیت تنظیم خودکار است و دیگر کاربران دخالتی در تنظیم آن ندارد.

اینترنت ماهواره ای spacex

تاثیر اینترنت پر سرعت بر کاربرد نظامی و بازار‌های مالی جهان

تأخیر ارسال و دریافت داده‌ها از مبدا تا مقصد شاید در کاربرد روزانه چندان مفهومی نداشته باشد. اما در کاربرد‌های بزرگ و حساس امری به شدت جدی است. به عنوان مثال این تاخیر برای بازارهای مالی به‌ حدی مهم است که این بازار‌ها برای کم کردن چند میلی‌ثانیه‌ای تاخیر اینترنت حاضراند میلیون‌ها دلار هزینه خرج کنند. تکنولوژی استارلینک به گونه‌ای است که  تاخیر سرعت اینترنت ماهواره ای نسبت به فیبر‌های نوری بسیار کم تر است.

کاربرد این پروژه برای عملیات نظامی در مناطق دور افتاده نیز به شدت مهم است برای همین کشور‌های قدر از حالا خواستار امضای قرارداد با این شرکت و خرید اینترنت اسپیس ایکس هستند.اولین هدف این پروژه دسترسی دولت‌ها از لحاظ نظامی و بازارهای مالی است. امید است تا سال ۲۰۲۵ این شرکت ارائه سرویس خود را عمومی کند. همچنین باید منتظر بمانیم تا ببینیم وضعیت استارلینک در ایران چگونه خواهد بود. استفاده مناطق مختلف جهان از این نوع اینترنت برای شرکت سوددهی بالای خواهد داشت اما نیازمند زمان است.

در نتیجه از چند سال آینده سود دهی این شرکت افزایش خواهد یافت. به همین دلیل ممکن است شاخص‌های بورسی استارلینک به طور تصاعدی از سال ۲۰۲۵ افزایش یابد نه قبل از آن. پیش بینی همین امر است که ایلان ماسک درآمد حاصل از اسپیس ایکس را مبنای سرمایه‌گذاری و ساخت شهرک در مریخ اعلام کند.

ویژگی های اسپیس ایکس

-دارای کلاهک مخصوص
-کم بودن سرعت تاخیر اینترنت نصبت به فیبر نوری
-استفاده از پنل خورشیدی جهت تامین بخشی از سوخت ماهواره
-استفاده از گاز ارزان کریپتون به عنوان جیگزین سوخت
-جمع اوری هزینه اینترنت spacex جهت شهرک سازی در مریخ
-استفاده بیشتر جهت پروژه‌های نظامی و به دست گرفتن بازار های مالی

برای اطلاع از آخرین اخبار حوزه تکنولوژی و اپل، سیبانه را در اینستاگرام دنبال کنید :

اینستاگرام سیبانه

 

اپ استور ایرانی سیبانه ارايه دهنده نرم افزار‌های اورجینال و ایرانی با تضمین پایداری .

این هفته برنامه رمز ساز بانک ایران زمین برای ایفون  بسیار پربازدید بوده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.